• Ramune Tumasonyte

Mados Infekcija'17: pokalbis su Patricija Regesaite aka PREGES



Viena iš jauniesiems dizaineriams skirto projekto Mados Injekcija nugalėtojų Patricija Regesaitė sako, kad nieko nėra neįmanoma. Ji sutiko atskleisti, kaip dar mokykloje sukurti sėkmingą savo prekės ženklą, ir pamokyti, kaip su viena siuvimo mašina pasiūti drabužius iš... kilimo.

Kadangi esi naujas veidas Mados Infekcijoje, tai galbūt iš pradžių truputį papasakotum apie save? Kaip kilo susidomėjimas mada, kaip žadi sieji su ja savo gyvenimą?

Pašaukimas kūrybai ir menui lydėjo mane nuo anksčiausių gyvenimo etapų. Rimčiau į kūrybinę veiklą įsitraukiau jau šešerių metų, kai pradėjau lankyti dailės būrelį gimtojoje Klaipėdoje. Po penkerių metų studijos vadovė surengė asmeninę mano darbų parodą, tapusia pirmuoju didesniu pasiekimu, paskatinusiu siekti profesionalaus meninio išsilavinimo.

Taigi, vėliau įstojau į menų gimnaziją, kurioje šiuo metu esu abiturientė. Įstojusi į gimnaziją ypač susidomėjau drabužių dizaino sritimi, pradėjau lankyti siuvimo pamokas ir jau devintoje klasėje pristačiau pirmąją savo drabužių kolekciją „Šešėliai“ kasmetiniame mokyklos madų šou. Jame taip pat dalyvavau ir vėlesnėse klasėse su skirtingomis kolekcijomis: „Gėlių selekcija‘“ ir „Vabzdžių metamorfozė“.

Kadangi buvau gerai įvertinta, šešiolikos ryžausi pirmajam rimtesniam savo kūrybos realizavimui, pristatydama savo siūtų ir kurtų rankinių / kuprinių liniją ,,PREGES‘‘, kuri sėkmingai atrado savo klientų ratą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.


Ką tau apskritai reiškia mada? Galbūt į kai kuriuos aspektus dabar žvelgi kitaip nei anksčiau?

Mada man yra daugiau nei tik drabužiai. Kurdama stengiuosi realizuoti savo idėjas lygiai taip pat, kaip tai daro tapytojas ar grafikas – man svarbu, kad kūriniuose atsispindėtų idėjos unikalumas. Visgi mada mane tuo ir žavi, jog ji nesibaigia paveikslo rėmuose, ir kūrybą galima paskleisti labai įvairiais būdais. Gal būtent dėl to ėmiausi rankinių kūrimo, suprasdama, kad konceptualumas gali būti pritaikytas ir praktiniam naudojimui.

O kodėl būtent kuprinės? Ar ateityje žadi imtis ir drabužių dizaino?

„PREGES“ gimė kaip mažas projektas, daugiau eksperimentas. Tai buvo iššūkis tiek man, tiek sesei, norėjome pačios susidurti su verslo kūrimo keliamais sunkumais ir juos įveikti. Visgi galimybės buvo ribotos – turėdama vieną siuvimo mašiną galėjau galvoti tik apie overlook nereikalaujančius gaminius, taip ir kilo rankinių idėja.

Prasidėjus vasaros atostogoms ėmiausi mokytis siūti būtent jas, ir tuo pačiu eksperimentuoti su įvairiais dizainais, ieškoti tokio, kuris būtų ne tik patrauklus, bet ir labai praktiškas, todėl galiausiai sukūriau rankines / kuprines, nešiojamas keliais būdais. Nors rankinės iš pradžių buvo pardavinėjamos daugiausiai draugėms, pamažu šis eksperimentinis projektas visai sėkmingai įsitvirtino kaip prekinis ženklas, ir dabar sulaukiame užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio, susidomėjimo ir noro bendradarbiauti iš įvairių butikų Lietuvoje.

Nors mano ir sesers rankinių linija šiuo metu gali pasiūlyti tik vieną modelį, ateityje planuoju pagausinti kolekciją naujais kūriniais. Galbūt netgi įtraukti drabužius, kurie būtų supaprastinti mano avangardinių kolekcijų prototipai, pritaikyti nešiojimui. Būtų smagu ir toliau išlaikyti eksperimentinę „PREGES“ dvasią, nes visgi toks ir buvo pirminis tikslas.

Ar naudoji kokias nors įdomesnes technologijas, o gal viskas rankų darbo?

Žmonės kartais sunkiai manimi patiki, kai išgirsta, jog viską siuvu su viena 20 metų senumo mamos siuvimo mašina. Šiuo metu ji yra visas mano fabrikas, su ja siuvu ir rankines, ir kolekciją iš kilimų Mados Infekcijai. Įmantresnė įranga be abejonės leistų realizuoti daugiau idėjų, tačiau net ir su primityviausia siuvimo mašina galima nuveikti labai daug.

Kas pastūmėjo dalyvauti jauniesiems dizaineriams skirtoje Injekcijoje? Ar tikėjaisi laimėti?

Turbūt nebūčiau siuntusi dalyvio anketos, jei nebūtų buvę noro ir tikėjimo savimi, kad esu pajėgi dalyvauti tokiame projekte. Vis dėlto tebesimokant mokykloje, galimybė laimėti ir po to parodyti savo darbus Infekcijoje priminė daugiau utopiją nei realybę.

Tačiau sesuo padrąsino pamėginti. Likus vos savaitei iki pirmojo etapo, pradėjau mąstyti apie kolekcijos idėją ir nusiuntusi savo eskizus jau net nesitikėjau, kad pateksiu, nes nebuvau spėjus dar pasiūti nei vieno pavyzdinio modelio. Buvau numačius siūti iš kilimo, bet nežinojau ar tai išvis įmanoma. Aišku, praėjus pirmą etapą nebuvo kelio atgal, tad teko praleisti daug naktų eksperimentuojant su medžiagos savybėmis, kad galėčiau suprasti, kokie siluetai ir formos yra įmanomos, o tada imtis dizainų.


Kalbant apie Infekciją, ką ji reiškia mados naujokui? Kaip manai, o galbūt žinai, kokios durys po to atsiveria?

Mados Infekcija jaunam dizaineriui ateityje padeda įtvirtinti savo vardą, sukurti vertingų pažinčių ratą. Galiausiai vien ko verta galimybė parodyti savo kūrybą tokiai plačiai auditorijai! Visgi didžiausios durys, kurios atsiveria, yra įvertinimas. Kvietimas dalyvauti ir pristatyti savo darbus tokiame renginyje yra labai didelis paskatinimas kūrėjui eiti toliau. Tai daugiau nei tik projektas – tai stimulas siekti savo tikslo ir tobulėti.

Tavo nuomone, kodėl dauguma naujų veidų po pirmosios Infekcijos išnyksta ir nebepasirodo kitais metais?

Manau, daug lemia finansinės galimybės, nes kolekcijos kūrimas reikalauja resursų, ypač jei kolekcijos idėja perlipa galimybes. Dauguma, ne paslaptis, išvažiuoja toliau tobulėti arba dirbti į užsienį, kur mados pasauliui yra skiriama žymiai daugiau vietos nei Lietuvoje. Pati kitais metais pradėsiu studijas Londone, ieškosiu naujų galimybių ir patirties ten.

Ačiū Patricijai už pokalbį, linkime sėkmės jai šį savaitgalį debiutuojant Mados Infekcijoje!

O kol laukiame, pasimėgaukime ir kitomis PREGES fotosesijos nuotraukomis, kur pozuoja pati kūrėja. Fotografas: Justin Taroza Naudolaitis












Šis įrašas yra serijos apie įkvepiančias moteris ir jų karjerą dalis

SKAITYTI SERIJĄ


  • Grey Instagram Icon

INSTAGRAM

  • Grey Facebook Icon

FACEBOOK

  • Grey LinkedIn Icon

LINKEDIN

  • Grey Twitter Icon

TWITTER

  • Grey Pinterest Icon

PINTEREST

© RAMUNE TUMASONYTE. All rights reserved. PRIVACY POLICY

DESIGNED BY IF_Agency