• Ramune Tumasonyte

Geriausia, ką gali pasiūlyti Cartier



Šį rudenį atradau Cartier - jų įstabius papuošalus, laikrodžius ir kvapus. Labai suintrigavo šio prekinio ženklo istorija, kurioje po kelių kartų vyriška pavarde slepiasi įtakingos, inovatyvios ir stiprios moterys, kurių kūryba iki šiandien yra kertinė šios kompanijos širdis ir ašis.

Vardas Cartier daugumai žinomas kaip prabangių juvelyrikos dirbinių ir prabangių laikrodžių kūrėjas. O išgirdus šį pavadinimą netikėtai prieš akis ima suktis jų sužadėtuvių žiedų reklamos.

Jų gaminiais matome pasipuošusias Holivudo damas, žengiančias raudonuoju kilimu. Vieni ištikimiausių jų klientų - Jungtinės Karalystės karališkoji šeima. Cartier oficialiai yra karališkosios šeimos juvelyrai, kurie puošia karališkosios šeimos nuotakas išskirtinėmis tiaromis. Jau ir artėjantį pavasarį galėsime žavėtis nauju jų kūriniu per princo Hario ir amerikiečių aktorės Meghan Markle vestuves.

Louis-François Cartier įkūrė "Cartier" Paryžiuje 1847 m., kai jis perėmė savo mokytojo dirbtuvę.

1874 m. bendrovę perėmė Louis-François sūnus Alfredas Cartier, bet Alfredo sūnūs Louis, Pierre ir Jacques, buvo atsakingi už prekės ženklo vardo išgarsinimą visame pasaulyje.


Pantera

Buvęs Jeanne Toussaint (garsioji Cartier juvelyrikos meno vadovė nuo 1933 iki 1968 m., kurią su Louis Cartier siejo meilė) salonas yra įsikūręs boutique 13 aukšte, Rue de La Paix, Paryžiuje (centrinė būstinė nuo 1899 m.). Toussaint slapyvardis buvo "La Panthère", ir nors laukinės katės buvo pirmą kartą paminėtos Cartier dizaine dar 1914 m. Tai buvo ta išskirtinė ir drąsia moteris, kurios kūrinys pavertė žvėrį juvelyrikos namuose labiausiai atpažįstamu simboliu. Jeanne artima draugė buvo ir Coco Chanel, kuri paskatino ir Jeanne sukurti savo pirmąjį kvapą pardavimui.

Toussaint sukurti art deko stiliaus papuošalai laikomi vienais iš gyvybingiausių ir aistringiausių XX amžiaus grožybių - viena įspūdingiausių 1952 m. kurta nikso ir deimantinės panteros apyrankė parduota 2010 m. aukcione už 4,52 mln. svarų sterlingų. Po sukūrimo per kelerius metus "Cartier Panther" simokblia ėmė kalbėti su laisvosiomis, elegantiškomis ir šiek tiek maištingomis moterimis.


Laikrodžių inovatoriai

Cartier laikrodžiai garsėja kaip inovatoriški, nes pirmasis ant riešo segimas vyriškas laikrodis buvo sukurtas būtent Cartier ir jis buvo skirtas lakūnams, kurie skrisdami negali paleisti vairalazdės iš rankų. Jau daugelį metų pasaulis žavisi jų laikrodžių tikslumu, dekoratyvinėmis detalėmis - juk juvelyrikos meistrai tikrai moka nustebinti kruopštumu ir puošnumu.

Nuostabus straipsnis Busines Insider apie Cartier laikrodžių kūrimo istoriją.

Ar teko uostyti Cartier aromatų?

Cartier aromatai priskiriami nišinei parfumerijai - tai, kuri gamina ne masinę produkciją ir kuri siekia tęsti anksti susiformavusias kvapų kūrimo tradicijas, išlaikyti originalius aromatus, kurie kuria jų prekinio ženklo braižą. Lyginant su dizainerių kvepalais, nišiniai aromatai kainuoja daugiau, todėl jų naudojimas nėra tiek daug paplitęs, tikėtina, kad kvepinantis jais jūsų aromatas taip pat bus rečiau sutinkamas ir mažiau pažįstamas.

Nišiniai kvapai anksčiau buvo prieinami tik karališkosioms šeimoms, kai kiekvienas aromatas buvo kuriamas specifiniam žmogui. Pagaminus aromatą, kvapų kūrėjai kreipdavosi į juvelyrus, kurie sukurdavo kvapui ir unikalų buteliuką. Taip savo ryšį su kvepalais pirmiausia ir atrado Cartier - kompanija gamindavo aukštos kokybės išskirtinio grožio buteliukus kvapams pagal užsakymą.

Nišinių kvapų kūrėjai dar ir šiandien išlaiko pagrindinį principą - jų kvapų namai turi ,,in-house” parfumerį, kuris užtikrina kvapų mišinių tęstinumą. Didžioji dalis masinių kvepalų yra kuriami laisvai samdomų parfumerių, todėl jų kvepalų asortimentas labai gausus ir skirtingas.

Nišinių kūrėjai paprastai laikosi principo kurti kvapą ,,aplink” vieną pagrindinį ingridientą - pasirenkama pagrindinė nata (dažnai rožė ar vanilė), kuri vėliau apipinama papildančiais aromatais.

Nišinių kvapų pasirinkimas šiandien yra didesnis nei bet kada, pirmiausia todėl, kad jų pasiekimą įtakoja globalus kosmopolitiškas pasaulis. Nišinių kvepalų rinka taip pat stabiliai auga nuo 2005-ųjų (šaltiniai skelbia, kad net apie 60%), tuo tarpu High-End kvepalų rinka rodo kritimą.

Šiandien Cartier jau ne šeimos verslas, tačiau kompanija išliko viena iš keleto legendinių visame pasaulyje egzistuojančių kvapų namų, kurie turi vadinamąjį namų parfumerį - žmogų, kuriantį naujus kvapų derinius tik šiems parfumerijos namams.

Savo parfumerius šiandien turi Dior, Chanel, Guerlain (apie kuriuos rašiau ankstesniame įraše) ir keletas kitų legendinių kvapų namų. Cartier parfumerė - moteris. Mathilde Laurent teko sunki užduotis pastaraisiais metais sukurti naujus Cartier Panther aromatus.





Centrinė La Panthère aromato nata - moteriškoji gardenija. "Jei būčiau sėmusis įkvėpimo tik iš pačios panteros, tai nebūtų Cartier, nes Cartier pavertė panterą į kažką daug įdomesnio, konceptualesnio ir gražesnio negu gyvūnas", - sako Mathilde Laurent. "Taigi aš galvojau apie brangenybes ir Jeanne Toussaint, apie jos laisvės nuotaiką ir tai, ką ji atstovavo savo eroje." Laurent taip pat norėjo paminėti senovės legendą - kad pantera yra vienintelė plėšrūnė, kuri negaudo grobio, o puola jį tik jam priartėjus. Legenda sako, kad panteros turi nepakartojamą aromatą, kuris vilioja grobį, todėl parfumerė Mathilde kurdama kvapą įmaišė viliojančio muskuso užuominą kartu su ąžuolo samanomis. "Aš norėjau išreikšti subtilų lengvą sensual aromatą, bet ir saldumo idėją, kuri artima žmogaus odos kvapui", - sako ji.


Akimirkos iš pristatymo:








SaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSave

#cartier #kvepalai #kristiana #parfumerija #parfumere #dovana #kaledos #kvapas #kosmetika #juvelyrika #istorija #madosistorija

  • Grey Instagram Icon

INSTAGRAM

  • Grey Facebook Icon

FACEBOOK

  • Grey LinkedIn Icon

LINKEDIN

  • Grey Twitter Icon

TWITTER

  • Grey Pinterest Icon

PINTEREST

© RAMUNE TUMASONYTE. All rights reserved. PRIVACY POLICY

DESIGNED BY IF_Agency