Kodėl tau reikia Saulės vitamino?



Trumpas atsakymas - nes nėra Saulės. Ilgesnis šis:

9 iš 10 žmonių patiriai vitamino D trūkumą ir net 52% žmonių nėra niekada vartoję Vitamino D papildų (Anot Nutrilite renginyje kalbėjusios gydytojos dietologės Dalios Vaitkevičiūtės). Mano draugų ir sekėjų tarpe tokių kiek mažiau - 48% (ačiū dalyvavusiems apklausoje mano Instagram ir Facebook paskyrose).

Šie skaičiai kiek gąsdinantys, nes būtent šio vitamino deficitą sunkiausia pastebėti ir jį labai sunku gauti su maistu natūraliai. Geriausias ir didžiausias vitamino D šaltinis - natūrali saulės energija, buvimas lauke, saikingos saulės vonios. Daugiausiai šio vitamino galite pasisavinti iš kiaušinių trynių (bet kasdien dienos dozei gauti jums prireiktų paragauti net 15 vienetų), lašišos (±300 g kasdien), portobelo grybų (500 g kasdien), sojų piene (1,5 l kasdien). Taip pat jo yra apelsinų sultyse, riebioje žuvyje (menkių kepenėlės, tunas, šprotai), sūryje (full fat). Vitamino D turi ir krevetės bei austrės (aleliujah!).

Šis vitaminas iš mūsų organizmo pasišalina po 3-4 savaičių nuo tada, kai mes jo pasigaminome ar gavome su maistu.


Renginio vedėjos D. Vaitkevičiūtė ir I. Trusovė atsakė į kelis svarbius klausimus:

Ar vitamino D yra žuvies taukuose?

Taip, jei taip minima ant pakuotės. Ne visi žuvų taukai praturtinti šiuo vitaminu.

Ar kažkuri vitamino D forma yra naudingiau įsisavinama nei kita (kapsulės, tabletės, skystis)?

Ne, įsisavinimas tiek pat efektyvus, reiktų tik atkriepti dėmesį į vitamino koncentraciją preparate.

Kokie Vitamino D požymiai?

Silpnumas, prasta ,,rudenėjanti” nuotaika, energijos stoka (net sveikai ir maistingai maitinantis). Dažnai požymiai identifikuojami kaip kitos ,,ligos” dalis, bendras nuovargis, nepakankamas išsimiegojimas ir kt. Todėl yra ignoruojami.

Kokias funkcijas atlieka Vitaminas D?

Reguliuoja hormonų pusiausvyrą, cukraus kiekį kraujyje, palaiko imuninę sistemą, apsaugo nuo kaulų trapumo (ir dantų).

Kodėl mums vis labiau trūksta ir tikėtina trūks vitamino D?

Nes vis daugiau laiko praleidžiame patalpose, o ne lauke; mūsų maisto produktų maistingumas krenta (tiek dėl to, kad keičiasi auginimo sąlygos, tiek dėl to, kad vis daugiau maisto produktų yra apdirbama, apdorojama ir šių procesų metu vitaminai žūsta).

Ar gera idėja ,,susileisti” vitamino D dideles dozes visam žiemos laikotarpiui?

Turint omenyje, kad vitaminas po mėnesio palieka organizmą, ko gero vienakartinė dozė gali padėti susidoroti su dideliu trūkumu, tačiau protingiau būtų profilaktiškai naudoti mažesnes kasdienes dozes.

Mitybos specialistė Indrė Trusovė tikino, kad puikiu vitamino D šaltiniu gali tapti kultūrinės mielės. Šios maistinių medžiagų turinčios mielės padeda sukurti papildą, kuris savo sudėtimi yra artimas maistinių medžiagų įvairovei, esančiai normalioje mityboje. Būtent Nutrilite Vitamino D papildai gaminami iš šio augalinės kilmės šaltinio.


Mano asmeninės įžvalgos (nesu medicinos specialistė, todėl priimkite informaciją su kritiška dvejone):

  • visada bet kokius vitaminų papildus naudingiau gerti ne rinkinyje, o atskirai. Kodėl? Vitaminų miksai visais atvejais neturi sudėtyje pakankamų kiekių bet kurio vitamino - juose yra dalelės visų, tačiau jei pažvelgtumėte į rekomenduojamas dienos normas (ne ant pačios pakuotės, o ieškodami informacijos internete ar konsultuojantis su gydytojais), beveik nė vienas iš vitaminų nesiekia reikiamo kiekio. O vitaminų miksai kainuoja pakankamai daug, nes pažadamas kompleksinis sprendimas, tačiau naudos iš tokių papildų gaunate ženkliai mažiau nei vartodami pavienių vitaminų papildus.

  • vitamino D aš kasdien įprastai naudoju ne 300 UI, kiek jo yra naujai pristatytame maisto papilde dienos dozėje, o 1000 UI - gilesnės žiemos mėnesiais, net 2000 UI kasdien.Iš principo dėl to, kad gydytojai nesutaria, kokia turėtų būti norma (renginio metu minėtas rekomenduojamas skaičius suaugusiąjam 600 UI), skirtingos studijos aptinka skirtingus optimalius kiekius, tačiau dėl vieno jos vis tik visos sutaria - vartojant daugiau nei 4 000 UI per dieną sveikatos pagerėjimo jos jau nebeaptinka, naudos daugiau negaunama, todėl laikoma, kad tai yra riba, kurią viršijus vartojimas jau gali virsti toksišku. Ar įmanoma apsinuodyti vitaminu d? Taip, tačiau tam reiktų itin didelių dozių. Aš pasitikiu Harvardo Medicinos mokyklos rekomendacijomis ir prientuojuosi į 1000-2000 UI koncentraciją, kuri pakankamai didelė, kad teiktų akivaizdžią naudą (ir aš ją tikrai jaučiu nuo pat tada, kai pradėjau vartoti) ir nepriklausomai nuo metabolizmo, mitybos, apsaugotų nuo viršutinės normos peržengimo. Tokius vitaminus užsisakau iHERB, nes Lietuvoje neradau pakankamos koncentracijos ir gero kokybės/kainos santykio. (Gaukite papildomą 5% nuolaidą www.iherb.com naudodami kodą: TUM5811)

  • Vitaminas D svarbus visoms amžiaus grupėms. Nuo kūdykių iki senolių, vitamino D vaidmuo ir poreikis nemažėja (jei ką, iš tiesų didėja) su laiku.

  • Lietuvos klimate, kur žiemą ženkliai pamažėja saulės spindulių, vengiu kasdien naudoti SPF praturtintus produktus (nebent tądiena tikrai aktyviai šviečia saulė). Kosmetikos pramonė įsibėgėjo dėti SPF į bene visas priemones - kremą, pudrą, skaistalus, veido dulksną.. Saugotis nuo žalingos saulės spindulių reikia, tačiau nepadauginkite ir ypatingai jei ruošiatės visą dieną būti patalpose - ar tikrai reikia tų trijų produktų su SPF? SPF filtrai taip pat žalingi mūsų odai ir organizmui, todėl aš vengiu juos naudoti, kai tikrai nėra būtina.

Tiek renginio organizatoriai, tiek aš aktyviai kviečiu pasidaryti vitamino D tyrimą (kainuoja priklausomai nuo vietos 7-11 Eur) ir tiksliai žinosite savo situaciją, taip pat, paiškėjus, kad vitamino trūksta, galėsite pasirinkti, kokios konfentracijos papildus norėsite naudoti.

Ačiū Armway kompanijai už edukacinį renginį ir dovanotus papildus, bus proga jums netrukus papasakoti ir apie kitus jų gaminius.


#vitaminai #rudensmityba #ruduo #vitaminasd #sveikata #sveikasgyvenimobudas

KAS AŠ?

 

Ramunė Tumasonytė

Skanaus gyvenimo fanė ir turinio agentūros IF_Agency įkūrėja.

Ieškau būdų kurti naujas patirtis ir įdomų gyvenimą mažais kasdieniais žingsniais. Kalbu apie gyvenimą miesto rutinoje, dalinuosi receptais, fiksuoju kelionių įspūdžius, kviečiu džiaugtis smulkmenomis ir praskaidrinti dienas puošiant savo aplinką. Apžvelgiu stilingas idėjas namams ir spintai.

Kviečiu atrasti kartu!

 

NAUJAUSI ĮRAŠAI

  • Grey Instagram Icon

INSTAGRAM

  • Grey Facebook Icon

FACEBOOK

  • Grey LinkedIn Icon

LINKEDIN

  • Grey Twitter Icon

TWITTER

  • Grey Pinterest Icon

PINTEREST

© RAMUNE TUMASONYTE. All rights reserved. PRIVACY POLICY

DESIGNED BY IF_Agency